:: Offi**r ::

Sepanjang pengalaman saya bekerja, memang begini la senario nya. x kira la B** tu kontrak @ tetap. Kuli macam saya ni, harus ikut semua peraturan, tapi adakah mereka menunjuk attitude yang bagus. Saya rasa x patut B** & org bawahan bekerja dalam 1 bilik, hanya dipisah kan oleh partition yang setebal 1 inci. Hampir setiap hari saya tengok mereka bergayut dengan menggunakan telefon kerajaan, without any purpose. Isu nya jarang sangat lari jauh dari mengumpat orang @ keadaan anak dirumah @ shopping baju kebaya @ isu hutang dll. Dah boleh hafal. Tapi bila giliran kami (orang bawahan) ni nak guna tepon mungkin utk 5-10 minit dalam seminggu, mak oi..bulat mata..klu lalu kat meja kuli-kuli, besarkan bijik mata..mungkin takut kami (org bawahan) chatting, berfrenster @ blogging...sedangkan apa yang ada kat desktop mereka?sama sahaja..Apa yang kami bual kn, semua nk dengar..semua nk menyampuk..smpi kekadang saya tertanya.."x tau malu ke?"..jangan berlagak jadi B** if u know nothing...

menjawat jawatan IT, harus tau buat kerja IT. Terutama jika anda adalah pegawai. Bukan hanya tau buat surat @ kira content @ upload content.

0 comments:

Followers


up