:: Nia demam lagi ::

Ni cerita daripada hari isni lepas..Asalnya dia cirit-birit, pastu saya bawa g klinik..Masa tu badan dah panas skit, dr bagi air garam + ubat demam..pastu makin lama, makin panas plak badan dia..pukul 8 mlm, saya bagi ubat ikut bontot plak..pastu suhu terus turun dan boleh main dengan riangnya..kalau tidak, sepanjang siang tu meragam..asyik sebut "babah..babah"..sampai tidur pun panggil babah dia..CikMat plak tak boleh balik, sebab kursus..dah mlm tu baru balik..

kol 11 malam, CikMat balik, terus cari Nia..Nia pun terus landing kat babah dia...saya masa tu dah tak larat dah..Tetiba cikMat kata Nia macam menggigil..saya bangun buka lampu..Masa tu tengok kaki & tangan Nia dah biru..terus air mata mengalir & panik sekejap..kami cepat-cepat bawa Nia g Annur

Sampai kat Annur, doktor cek suhu, over 40..panas sangat..masuk lagi ubat ikut bontot..kali ni doktor kata yang kuat skit..doktor kata tak payah admitt Nia sebab dia still ada selera untuk makan & minum susu lagi..so rest je kat rumah..kalau dok hospital, takut nanti menjangkit sakit lain plak daripada baby-baby lain..

Balik tu, pakai kan dia stokin & selimut kan dia..doktor kata jangan pasang kipas..biarkan dia berpeluh..sian sangat kat Nia, tapi kami rasa kami dah buat yang the best untuk dia..Esoknya, saya terpaksa pergi keje sebab modul saya hendak direview..pastu minta kat bos nk apply cuti sampai minggu depan..bos terkejut la, asyik cuti je..pastu cite dengan bos pasal Nia..masa cite tu, teringat kat dia sampai termenangis depan bos..sekarang rasa malu plak..hehehe..tapi bukan saja buat-buat, tapi itu perasan seorang ibu bila terpaksa meninggalkan anaknya yang sedang sakit..

Esoknya cuti lagi...saya monitor betul2 Nia..doktor kata Nia kena makan ubat demam every 4 hours.. and resultnya Alhamdulillah, Nia dah sihat..dan pagi tadi (27/03/2009), dah tak cirit lagi..

Terima kasih kepada kawan yang wish besday kat saya..tq sebab ingat besday saya..apa yang berlaku pada besday saya? x ada pun..hehehe..CikMat ajak dinner kat Bagan Lalang, tapi saya tak nak..penat sangat..oh, on my birthday, saya g maternity checkup..tekanan darah tinggi plak..so dinasihat kan banyak rehat dari segi mental & fizikal..berat badan tak naik..ehm, baru 3 bulan..ok lagi kalau x naik kn?

CikMat dah dapat posting, jauh sangat kat Kuala Lumpur..hehehe..JKR cawangan Selenggara (kalau x silap la)..arini lapor diri..adoi, pasni kena bangun lebih awal daripada biasa..

1 comments:

Wafaa berkata...

Nia demam kau selimutkan dia ek? Anak aku MIL aku suh bogelkan. Aku pon taktau mana betul. Ape2 pon get well soon Nia!

Ehhhh happy belated birthday!!

Followers


up