:: SusuIbu.com ::

Balik lunch, terus tak ada mood nak buat keje..toleh kiri, opismate yang sorang ni muka mcm stress je wat keje, yang sebelah lagi stress buat..ahaks!u know it Ya(Marlina)...wakaka

Dah lama rasa x surfing website ni http://susuibu.com. Sejak 1st time pregnant sampai sekarang pun, saya suka baca kat ruangan forum..banyak info secara teori & pengalaman mummy2 lain yang boleh dikongsikan...

hari saya baca pasal G6PD since sorang member saya br dpt bb..bb dia ada G6PD plak..Sian dengan dia, banyak dugaan nya..dari mengandung sampai la melahirkan & sampai la dah lahir..tapi saya percaya, Allah akan bagi bahagian yang susah dulu, baru yang senang..Always be positive ok!

Lepas tu baca pasal kepentingan Asid Folic masa mengandung..adoi, rasa macam kena baling batu kat muka ni bertubi-tubi..liat sangat nak makan ubat pregnant kali ni..tapi lepas baca semua pendapat & komen kat situ, mula pasang azam untuk tak mis amik asid folic..InsyaAllah..

Lepas tu baca plak pasal tdo meniarap..ada yang kata bagus, ada kata tak.. pengalaman saya pulak, tidur meniarap sangat bagus utk tulang belakang..menguat kan tulang blkg..saya memang tidurkan Nia secara meniarap sejak dia umur 7 hari..mula-mula risau jugak, tapi saya ada baca satu artikel ni, kalau baby tu boleh angkat kepala dan pusingkan kepala ke kiri & kanan, means dia ok & selamat..Bila tengok Nia boleh gerakkn kepala dia, so kami consider ok la tu..dan kalau tidur meniarap, kurang terkejut & tidur lama.

seingat saya, masa umur Nia 2 bln, dia dah boleh angkat badan (ala-ala nak merangkak)..pastu dah boleh mengundur ke belakang..So untuk anak kedua ni saya nak try pendekatan lain pulak. Cadangnya nak tidur kan 2nd Durrany dalam Baby Cot. tapi CikSuami kata tak payah.."buat macam Nia tu bagus"..Ehm..akan difikirkan semula!

1 comments:

Wafaa berkata...

Iman tak nak tido dalam baby cot. skang tido pusing 360 darjah. lasaknya tak hengat. orang kat kalau train tido dalam cot, baby tido sopan. sopan?

Followers


up