:: Puting & Buai ::


Dah lama x update..x masa & mood untuk menaip sebenarnya..Ni nak cite pasal keletah 2 Durrany saya ni..Minggu 1st dapat adik, Nia wat x heran je dengan saya & Hani sebab cikSuami cuti seminggu..Masuk 2nd week, cikSuami start keje..masa tu la dia tunjukkan belang..bila time nak tidur tu, macam-macam la perangai..nak mama buat tu la, ni la..memang menguji kesabaran betul!nak pegang adik pun tak kasik…pening jugak mula-mula..lama-lama, skit-skit kami ajar dia yang Hani ni adik, kena sayang adik..hari-hari suruh dia cium adik (lepas tu make sure kami kena cium dia balik), panggil nama adik..letak adik atas riba dia..sekarang ni, kategori OK la..bila saya nak make-upkan Hani, dia dok sebelah…pujuk adik dia yang melalak (memang dah jadi keturunan kot, 2-2 anak kami lepas mandi akan melalak kelaparan)..Nia ni sebenarnya sayang adik dia, tapi cara dia mungkin kasar ..

Berbalik kepada tajuk entry, Nia kalau nak tidur, mesti ada pakai puting..kengkadang tu, bila x tidur pun nak pakai puting, pastu letak sepah-sepah..so saya decide untuk stop bagi puting..saya potong puting Nia (ikut cara KakIda opismate)..1st time Nia suck, dia kuarkan balik..dia dok belek-belek puting tu..agak nya nk make sure yang tu puting dia @ x..pastu suck lagi..pastu dia campak…adik saya tanya kenapa?sedap puting ni..dia jawab sambil geleng..”nanak”…esoknya, bila dia minta puting, saya bagi lagi puting tu..dia bagi reaction yang sama gak..masuk hari ke-3, x minta puting langsung..& kalau Nampak puting tu pun, buat dek je..huh, senang keje Mama

Pasal buai plak, Nia ni memang tidur buai kalau waktu siang..tapi memandang kan Hani ni pun bakal mengikut jejak langkah kakak dia (bila dah 3-bulan), so kena ajar Nia tidur bawah dari sekarang..dia ok je, tapi nak tidurkan tula yang seksa skit..bilik kena sunyi yang boleh menyebabkan orang yang nak menidurkan dia tu pun tertidur sekali(kekadang dia x tidur pun, orang yang menidurkan tu yang tertidur)

0 comments:

Followers


up