:: Better than before ::

1st week mama x ada, kena handle 2 Durrany..agak kelam-kabut idup..sekejap-kejap msg cikSuami..merungut,mengadu & dll..Nia pun asyik kena marah je...hari-hari cikSuami pesan sebelum g keje, "jangan tension2"..i have to admit, saya tak pandai sangat handle Nia COMPARE to cikSuami...bila Nia wat perangai, mesti tepon cikSuami & dia pun bagi la solution nya..teruknya saya..ari selasa lepas, Nia demam..perangainya, MasyaAllah..memang menguji kesabaran ditambah dengan Hani yang tak mau lekang langsung..kejap nak bertepuk, kejap nak n3n3n..kesudahnya, saya suruh cikSuami anta Nia g rumah mak mertua..x larat..masa tu nak menitis air mata..then cikSuami kata, dia akan half day..tapi x pun sebab banyak keje..tapi setiap jam dia call tanya progress kami..dia balik je keje, saya dah terlena tepi buai, sebelah tangan dalam buai, sebelah tepuk Hani..ditambah teruk lagi...dari pagi tak mandi pagi..macam mana la orang yang anak ramai tu handle anak-anak depa..saya ni, 2 orang pun dah kelam-kabut..tapi bak kata cikSuami, "x pe, perlahan-lahan"..tapi takut la perlahan sangat..saya selalu rasa failed, tapi cikSuami kata "x de la, z dah bagus dah "..terima kasih Tuhan kerana kurniakan suami yang sangatla supportive



but today, jam 10 pagi everything dah settle..saya & anak-anak dah mandi..kain dah basuh & sidai....dah siap masak tgh hari & dah makan dah pun...boleh lepak-lepak depan tv sambil main dengan Nia..Hani plak tidur dengan nyenyak & sekarang boleh blogging sebab anak-anak tengah tidur..so i consider myself, better than before..better than last week actually...tadi cikSuami tepon, tanya OK @ x....dia kata bagus la, semua OK..hehehe

2 comments:

asha_nisa berkata...

wah congrats zie...at least dah dpt handle durranys...hehehe..

aniz berkata...

at last...biasa la tu zie..i do hope can handle anak2 bile keadaan memerlukan...so cuti ke masa mak ko xde?my parent pun pegi haji juga..

Followers


up