:: Bila lidah terkedu ::

SITUASI 1

Babah : "kakak, sini cepat baring..pakai pampers"
Nia : "a-nak" = tak nak
Babah :" tak nak?jangan ngada-ngada ek..cepat la.."
anak masih terpaku , tidak berganjak..

Babah :" ish, mana hanger tadi?nak sebat budak ni"
Nia: "tu nger bah..amik..bat na" = tu hanger bah, amik sebat Nia..


SITUASI 2

Babah : "ish , tidur la kak..kalau kakak x nak tdo Babah anta kat bilik onni"
(dengan nada marah)
Nia : "ni da bah" = oni x de bah
Babah :" ha?oni x ada."
Nia: "ni tut oum" = ioni ikut mak long


SITUASI 3

Babah : "kakak pegang botol ni"
Nia : "a- nak lah" = tak nak lah
Babah :"tak nak?apsal?"
Nia: "yat la bah" = berat la bah
Babah :"ish, tangan babah dah penuh ni..pegang"

sambil tunduk memegang perut, dengan dahi berkerut, si anak berkata..
"na tit yut bah..uuhh" =nia sakit perut bah..aduh



SITUASI 4

Nia : "babah, dam ni" = babah pegang ni ... memberi botol kepada babah
Babah :"eh , kakak pegang la"

si anak diam tanpa respon..lalu siBabah meletak kan botol dihujung trolley luagage..

Nia: "amo tak tu bah, atuh ti" = tak mo letak situ bah, jatuh nanti
Babah :"huh, cakap pandai..abih tu nak letak mana?"

sekali lagi siAnak diam tanpa respon..siBabah meletak kan semula botol dibahagian atas troli
Nia: "ha, tak a-teh bah" =ha letak atas bah


SITUASI 5


siBabah menyanyi..

Nia : "bah, amo nyi bah" = bah tak mau nanyi bah
Babah :"eh , apsal x boleh?"
Nia: "shu..shu..yam bah" = shh..diam bah
Babah :"nape?"

si anak diam sambil buat muka seposen..

aduyai Nia Durrany

2 comments:

tinakhamis berkata...

ssooooooo cuuuuuuteeeeeeeeee....gerammnya aku Nia nihhh...pandai cakap...biler laa leh jumper dia??? dia ok tak ngn org tak kenal???

Norfazidah Binti Saari berkata...

sejam pertama tu buat la malu 2 badak..pastu terus jadi x malu..mai la umah beb..

Followers


up