:: pemahaman yang berbeza II ::

semalam masa dalam kereta, mama tanya nia satu soklan..nia jawab "mano ado"..mama cakap,"kakak, cakap la guna bahasa yang betul..mana ada..bukan mano ado"..macam biasa, Hani pun mencelah,"kena cakap betul-betulkan mama?kalau tak berdosa..masuk api neraka..."nia balas, "bukan la nanti tuhan amik lidah..ha, camne nak cakap?"..hani tetap dengan hujah nya, "tak la, masuk api neraka!"

wah,dasat nya pembalasan...mama pun gerun cam gini

:: pemahaman yang berbeza ::

waktu : 7.05 malam
hari : khamis
lokasi : dalam kereta, on the way balik rumah

babah : alamak, cite tentang dhia dah start..tak sempat la nak tengok ni..
mama : huh, dah nak abih dah..tak dapat la tengok tentang dhia arini..
nia : babah, boleh tak babah tolong laju skit..laju skit je..
mama : eh, mana boleh laju..nanti eksiden camne?langsung tak boleh tengok esok...
nia : laju skit je, bukan banyak pun..
mama : tak boleh, bahaya..

tetiba , ada plak satu lagi suara..

hani : mama, mana boleh laju kan?dosa..nanti masuk api neraka..kan mama?

mama, babah, nia..terdiam..

Followers


up